keskiviikko 8. elokuuta 2007

Pojan kanssa keskusteltua...

Poikani (4,5-vuotias tarmokas wannabe-Puuha Pete) on vihdoin sisäistänyt ajatuksen, että meidän tontille tulee Kaivinkone. Ihan oikea Kaivuri. Siitä riittää juttua ihan loputtomaan saakka. Minkä värinen se on, minkä kokoinen se on, mitä se kaivaa, miksi se kaivaa, millainen kauha sillä on, eikai se riko mitään..... ja tietysti se tärkein: Saako poika kokeilla sillä kaivamista.

Tästä käydään meidän perheessä vielä Suuri Totuuskeskustelu. Jos nyt leikitään ajatuksella, että sillä kaivaisi joku muu kuin vuokrattu kuski, niin tappeluhan tästä tulee. Paitsi että poika haluaa kaivaa, varmaan muillakin lapsilla on sanottavansa asiaan. Ikuisuusväittely: mä kokeilen ensin, mä pyysin eka, mä olen vanhin, pienin saa ensin, toi sai kauemmin, miks muut sai kaivaa kivemmasta kohdasta, itkumankuparkusurku. Rakentajakin haluaa ihan varmasti kaivaa. Kuin myös minä. Perhesovun säilyttämisen nimissä taidan vaivihkaa teettää kaivuutyöt ennenkuin kukaan ehtii huomatakaan... sitten ne kaikki sovussa vihaavat minua kollektiivisesti ja voin hyvällä omallatunnolla painua maisemaa pilaamasta vaikkapa Bahamasaarille.

Hyvin ovelaa ;-)))

Ei kommentteja: